دل نگاره های یک آدم

می نگارم بر برگ گاه گاهی بر آب آنچه در دل دارم

دل نگاره های یک آدم

می نگارم بر برگ گاه گاهی بر آب آنچه در دل دارم

دل تکانی

شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۳۵ ب.ظ

این روزا همه درگیر خانه تکانی هستن و ای کاش کمی هم به فکر دل تکانی بودیم. همونطور که گرد و غبار رو از سر رو روی زندگیمون پاک می کنیم ای کاش گرد و غبارهای دلمون رو هم پاک می کردیم. تصمیم گرفتم سال جدید آدم بهتری باشم. از آدمای دور و برم کینه به دل نداشته باشم. اونایی که به هر نحوی چوب لای چرخ زندگیم گذاشتن و به نوعی خواستن اذیتم کنن رو ببخشم. یه جورای وقتی لحظه سال تحویل میخونم "یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَار" واقعاً دل و دیده ام تغییر کنه و از خدا بخوام آدم تر باشم. اونی باشم که خودش خواسته. اونی باشم که اگه یه روز خواست آدمهاشو انتخاب کنه منم تو لیستش باشم. با خوندن "یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَار" به خودم بیام که زمان داره میگذره و من چیکار کردم. برای خودم، برای زندگیم، برای عزیزام چه کاری انجام دادم. چقدر واسه دیگران مفید بودم. یادم باشه با تغییر روز و شب منم باید تغییر کنم. امروزم مثل دیروزم نباشه. حداقل از دیروز تا امروزم یک قدم مثبت برداشته باشم. وقتی میرسم به "یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَال" باور داشته باشم کسی هست کمکم کنه تا عوض بشم، بهتر بشم و با خوندن "حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَال" دگرگونی رو تو خودم احساس کنم. فقط لقلقه زبان نباشه. فقط قرآن خوندن و دعا و ارتباط با خدا کافی نیست چقدر به اون عمل میکنیم مهمه. واقعا با خدا و کتابش انس بگیریم. یادمون باشه اون اگه بخواد به عرش میرسیم به شرط اینکه تو زندگیمون جایی داشته باشه. خدا رو میگم، همونی که وقتی مشکل داریم یادش میوفتیم اما وای بر ما که تو خوشیا بدجور یادمون میره خدایی هم هست که همه جوره هوامون رو داشته اما ما چی؟!!! خدایا کمکم کن سال جدید آدم تر باشم. [آمین یا رب العالمین] 

دل تکانی

  • ۹۳/۱۲/۲۳
  • من خودم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
-->